loading...
تریبون آزاد بخش یامچی(ایران - آذربایجان - بخش یامچی)
تریبون آزاد

خوش آمدید
[تصویر:  ee8tstv7p8r85lcwp5hl.gif]
سایت در حال راه اندازی می باشد. 
لطفا شکیبا باشید
مطالب تا صفحه 5 بروز میباشد .لطفا بازدید فرمائید
جلیل قربان زاده بازدید : 73 یکشنبه 05 دی 1395 نظرات (0)
دشمن در سال 88 می خواست نقش مردم را در انتخابات بی اهمیت نشان بدهد و ستون انقلاب یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده بود

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام و المسلمین هادوی در مسجد امام زمان ( عج ) یامچی  برگزار گردید.

ایشان در آغاز خطبه اول خود با دعوت مردم به تقوا و پرهیزگاری و اتباع از فرامین الهی به فرمایش حضرت لقمان حکیم به فرزندش که فرمود ( یا بنیّ ان الدنیا بحر عمیق قد هلک فیها عالم کثیر ) اشاره داشته و فرمودند : دنیا که در مثال حضرت لقمان به دریا تشبیه شده است طوایف گوناگونی غرق شده اند که راه نجات از آن طبق فرمایش ایشان تقوای الهی است .

یا بنیّ إنّ الدنیا بحر عمیق و قد هلک فیها عالم کثیر فأجعل زادک فیها تقوی الله...

قال رسول الله (ص): أکثر ما یلج به أمّتی الجنّه تقوی الله و حسن الخلق

امام جمعه بخش یامچی در ادامه خطبه اول در ادامه سلسه بحث آداب اسلامی و ایرانی به موضوع رسیدگی به خویشتن از لحاظ نظافت و پاکیزگی  باشد، اشاره داشته و فرمودند: اهمیّت طهارت به حدّی است که در اول عبادات اسلامی به عنوان شرط اصلی آن محسوب می شود که نشان می دهد علاوه بر طهارت باطنی ، طهارت ظاهری نیز شرط است.

ایشان در ادامه همین موضوع به توصیه پیامبر گرامی صلى الله عليه وآله وسلم به انس بن مالک اشاره داشته که  فرمودند:

يا أنس أكثر من الطهور يزد الله في عمرك، وإن استطعت أن تكون بالليل والنهار على طهارة فافعل، فإنك تكون إذا مت على الطهارة شهيدا ( در طهارت هر چه میتوانی کوشا باش و هر چقدر میتوانی در شب و روز پاکیزه باش چون اگر با طهارت بمیری شهید هستی)

امام جمعه محبوب بخش یامچی  در ادامه سخنان خود به بهداشت اجتماعی  و عمومی اشاره داشته و فرمودند: راوی یک نمونه از آداب اجتماعی . بهداشت عمومی فرد امام رضا  علیه السلام را بیان می کند .

 (قال الراوی: ما رأيت أبا الحسن الرضا عليه السلام جفا أحدا بكلمة قط ولا رأيته قطع على أحد كلامه حتى يفرغ منه، وما رد أحدا عن حاجة يقدر عليها ولا مد رجله بين يدي جليس له قط ولا أتكئ بين يدي جليس قط، ولا رأيته شتم أحدا من مواليه ومماليكه قط ولا رأيته تفل ...)

من ندیدم که امام رضا علیه السلام با کلمه ای به کسی ظلم و جفا بکند و ندیدم که حرف کسی را قطع بکند و کسی را که حاجت داشت رد نمی کرد و پای خود را در مقابل کسی که در جلوی وی نشسته بود دراز نمی کرد و  تکیه نمی داد و هرگز خادمان و موالی خود را شتم نمی کرد و هرگز ندیدم که آب دهان خود را در محل عمومی بریزد.

حجت الاسلام هادوی در ادامه این موضوع به سخنان نورانی پیامبر گرامی که در آن  موارد خلاف بهداشت ، که موجب فقر  می شود اشاره کرده اند ؛ پرداختند و افزودند:

طعام خوردن در حال جنابت ، نَشُستن دست ها هنگام غذا خوردن ، سبک شمردن تکه ی نان  ، نشستن بر آستانه ی خانه، تمیز کردن خانه ها در شب، خشک کردن دست و صورت با دامن و آستین  ، نشستن ظروف تا صبح ، ترک بیوت عنکبوت در خانه ها و .... موجب فقر می شوند .

قال رسول الله صلى الله عليه وآله: عشرون خصلة تورث الفقر

أولها القيام من الفراش للبول عريانا، وأكل الطعام جنبا، وترك غسل اليدين عند الاكل، وإهانة الكسرة من الخبز، وإحراق قشر الثوم والبصل، والقعود على أسكفة البيت وكنس البيت بالليل، وبالثوب، وغسل الأعضاء في موضع الاستنجاء، ومسح الأعضاء المغسولة بالذيل والكم، ووضع القصاع والأواني غير مغسولة، ووضع أواني الماء غير مغطاة الرؤوس، وترك بيوت العنكبوت في المنزل، والاستخفاف بالصلاة، وتعجيل الخروج من المسجد والبكور إلى السوق، وتأخير الرجوع عنه إلى العشي، وشراء الخبز من الفقراء واللعن على الأولاد، والكذب،

خطبه دوم

حجت الاسلام هادوی در آغاز خطبه دوم به مناسبت های این هفته اشاره داشته و فرمودند:

امروز روز ثبت احوال نامیده شده است و امید است که مرحله استقرار کامل این اداره در بخش ما برای ارائه خدمت به مردم عزیز سرعت بگیرد.

در روز یک شنبه ولادت با سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم ماست، واقع گردیده است.

ایشان از زمان تولد خود مظهر معجزات الهی بودند . نحوه به دنیا آمدن وی ، زبان گشودن وی در کودکی و ظهور معجزات دیگر در طول حیات و عروج وی از نشانه های بزرگ خداوند است.

لازم است مسیحیان چهره این پیامبر گرامی را مخدوش نکنند و ایشان را فردی سازشکار با افراد ظالم معرفی نکنند.

ایشان با تقدیر از نقش مهمّ سپاه در حفظ و حراست از انقلاب و تأمین أمنیّت مردم در بخش های مختلف به تشکیل سپاه حفاظت هوایی با صدور فرمان امام خمینی (ره)  در سال 63 برای مقابله با ناامنی هایی هوائی که دشمنان و استکبار ایجاد کرده بودند، اشاره کرده، افزودند:

استکبار جهانی بویژه آمریکا همواره در صدد  سلب آسایش مردم ایران بوده و با توطئه های گوناگون می خواستند با ناأمن کردن کشور از مردم مهربان و ستمدیده ما چهره خشن، تروریسم و تروریسم پرور نشان بدهند.

امام جمعه یامچی به 7 دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی اشاره کرده گفتند:

سواد آموزی توصیه دین ما است و حضرت امام با تأکید بر تقویت مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه با صدور فرمان تأسیس نهضت سواد آموزی بر ضرورت سواد آموزی افراد بزرگسال به منظور آشنائی با خواندن و نوشتن و دستیابی به آگاهی های بیشتر تأکید فرمودند.

خطیب نماز جمعه یامچی حادثه 9 دی  را در تاریخ انقلاب ماندگارداسته اظهار داشت:.

 دشمن در سال 88 می خواست نقش مردم را در انتخابات بی اهمیت نشان بدهد و ستون انقلاب یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده بود و تصویر کم رنگی از ولایت فقیه نزد مردم ایران نشان می داد. آنان می خواستند با بهانه قرار دادن مسئله انتخابات به اعتقادات مردم مثل اهانت به عاشورای حسینی حمله کنند که  این بار هم با درایت و رهبری ولایت فقیه شکست خوردند.

در این فتنه  باز هم افتخاری دیگر نصیب مردم آذربایجان  گردید که مردم این  خطه در 8 دی حماسه آفریدند و کل ایران یک روز بعد یعنی 9 دی بساط فتنه ها را جمع کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4139
  • کل نظرات : 272
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 77
  • بازدید امروز : 114
  • باردید دیروز : 4,677
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 5,893
  • بازدید ماه : 7,417
  • بازدید سال : 24,483
  • بازدید کلی : 1,037,089