loading...
تریبون آزاد بخش یامچی(ایران - آذربایجان - بخش یامچی)
تریبون آزاد

خوش آمدید
[تصویر:  ee8tstv7p8r85lcwp5hl.gif]
سایت در حال راه اندازی می باشد. 
لطفا شکیبا باشید
مطالب تا صفحه 5 بروز میباشد .لطفا بازدید فرمائید
جلیل قربان زاده بازدید : 117 یکشنبه 11 مهر 1395 نظرات (0)
امام جمعه بخش یامچی : حادثه عاشوراء نتیجه تفرقه و شکاف میان مسلمانان بود

إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً»30اسراء

 در آخرین جمعه ماه ذیحجّه نماز عبادی، سیاسی جمعه بخش یامچی با حضور مردم نماز گزار این شهر و روستاهای تابعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین هادوی برگزارگردید.

امام جمعه یامچی درآغاز خطبه اوّل با بیان جملاتی از نصایح جناب لقمان حکیم در خصوص عدم دلبستگی به دنیا، تلاش برای آخرت و اطاعت همیشگی از خداوند متعال، خود و حاضران در نماز جمعه را به رعایت تقوی و اطاعت از دستورات خداوند متعال فرا خواندند.

 قالَ لُقمانُ عليه السلام لاِبنِهِ: يا بُنَيَّ، اُوصيكَ بِسِتِّ خِصالٍ اجتَمَعَ فيها عِلمُ الأَوَّلينَ وَالآخِرينَ: لا تَشغَل قَلبَكَ إلَى الدُّنيا إلاّ بِقَدرِ بَقائِكَ فيها  وَاعمَل لِلآخِرَةِ بِقَدرِ بَقائِكَ فيها، وأطِع رَبَّكَ بِقَدرِ حاجَتِكَ إِلَيهِ... لقمان عليه‌السلام به پسرش گفت: پسرم! تو را به شش ويژگى سفارش مى‌‏كنم كه دانش اوّلين و آخرين، در آنها گرد آمده است: 
 دلت را به دنيا، جز به اندازه‌‏اى كه در آن مى‏‌مانى، مشغول نساز .
 براى آخرت، به اندازه ماندگارى‌‏ات در آن، كار كن.
 از پروردگارت، به اندازه نيازت به او، اطاعت كن .

ایشان خطبه اوّل را به ادامه موضوع اهمیّت سلامت و تندرستی در اسلام اختصاص دادند و  به تشریح   بیماری های نو ظهور  و علل و عوامل غیر مادّی آنها پرداختند که اعضاء و جوارح انسان به عنوان نعمت های خدا دادی بایستی از آنها مراقبت نموده و در جهت بندگی خدا و خدمت به مردم به کار گرفته شوند   و از هر گونه آسیب رساندن به آنها که ارمغان زندگی مدرن امروز غربی است، دوری شود.

 امام جمعه یامچی با ارائه نمونه هایی از عوامل غیرمادّی بیماریهای نو ظهور از قبیلاعمال جرّاحی زیبائی چهره مثل بینی، گونه، چین های پیشانی، برداشتن کیسه زیر چشم، کشیدن پوست صورت برای داشتن چهره عروسکی و گوش الاغی، جنّی، توهم خود زشت پنداری- عقده حقارت-  اقتصاد ناسالم و افزایش شدید شکاف طبقاتی در جامعه را منشأ بسیاری از آنها دانستند.  

مولى لأبي الحسن موسى (عليه السلام) قال: سمعت الرضا (عليه السلام) يقول: كلما أحدث العباد من الذنوب ما لم يكونوا يعملون، أحدث الله لهم من البلاء ما لم يكونوا يعرفون.

خطبه دوّم

حجت الاسلام والمسلمین هادوی در خطبه دوّم نماز  جمعه به مناسبت همیشگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطین با اشاره به نصیحت امیرمؤمنان ( کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا ) فرمودند : هیچ تفاوتی بین مصادیق ظالم و مظلوم در  حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم وجود ندارد و اظهار داشتند مردم و مسئولان نظام اسلامی بر پایه دین و آرمان های انقلاب اسلامی با سردمداران جنایتکار آمریکا و اسرائیل و وابستگان به ظاهر مسلمان آنها دشمنی می کنند و از مردم مظلوم با هر نژاد و قومیتی از اروپایی ها گرفته تا فلسطینی هاو سوری ها حمایت خواهد کرد.

ایشان در ادامه خطبه خود با اشاره به روز نیروی انتظامی با تقدیر از تلاش های پرسنل و نیروی های نیروی انتظامی ،  به  ایجاد و حفظ امنیت شهروندان  تاکید کردند . ایشان با اشاره به مسئولیت همگان در خصوص امنیت  مالی ، اخلاقی ، عرضی و ناموسی با شیوه های فرهنگی و کار مخفی و ریشه یابی آن ها ، همگان را به حفظ این امنیت سفارش نمودند .

در ادامه خطبه به آغاز ماه محرم و گرامیداشت این ایام افزودند:

 حادثه عاشوراء نتیجه تفرقه و شکاف میان مسلمانان بود ولی در عین حال همین قضیه عامل وحدت همه فرق اسلامی شد . ایشان در ادامه این بیان به آسیب های  شیوه عزاداری مرسوم اشاره نمودند ؛ ایشان اظهار داشتند آسیب های عزاداری به دو شیوه ظاهری و محتوایی برمیگردد ؛ آسیب های شکلی و ظاهری استفاده از ابزار موسیقی و موزیک در عزاداری ها که علاوه بر آلودگی های صوتی و ایجاد اذیت و سرو صدا برای همسایگان ، با هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام نیز در تعارض است  ، می باشد و هم چنین بالاتر از این آسیب ، اشکالات محتوایی این عزاداری ها است . استفاده از اشعار غلو آمیز ، استفاده از منابع سست و بی مبنا که اصلاًَ منبع تاریخی و روایی ندارند که علاوه بر اینکه موجب تقویت مکتب تشیع نمیشود  ، بسیار ذلت آمیز است
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4139
  • کل نظرات : 272
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 269
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 7,619
  • بازدید سال : 24,685
  • بازدید کلی : 1,037,291