loading...
تریبون آزاد بخش یامچی(ایران - آذربایجان - بخش یامچی)
تریبون آزاد

خوش آمدید
[تصویر:  ee8tstv7p8r85lcwp5hl.gif]
سایت در حال راه اندازی می باشد. 
لطفا شکیبا باشید
مطالب تا صفحه 5 بروز میباشد .لطفا بازدید فرمائید
جلیل قربان زاده بازدید : 85 شنبه 20 شهریور 1395 نظرات (0)
خلود در آتش، شرمساری خانواده و از بین رفتن سرمایه های کشور را از عواقب تلخ رواج خود کشی

 نماز عبادی، سیاسی جمعه بخش یامچی با حضور مردم نماز گزار این شهر و روستاهای تابعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین هادوی برگزارگردید.

امام جمعه یامچی درآغاز خطبه اوّل با بیان اینکه تقوی و ترس از روز قیامت انسان را از کفایت، شفاعت و یاری دیگران بی نیاز می کند، خود و حاضران در نماز جمعه را به رعایت تقوی و اطاعت از دستورات خداوند متعال و پیامبر(ص) سفارش نمودند.

 «وَاتَّقُواْ يَوْماً لاَّ تَجْزِي نَفْسٌ عَن نَّفْسٍ شَيْئاً وَلاَ يُقْبَلُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلاَ تَنفَعُهَا شَفَاعَةٌ وَلاَ هُمْ يُنصَرُونَ» 123 بقره

ایشان خطبه اوّل را به ادامه موضوع حرمت اضرار به نفس و خود کشی اختصاص دادند و  با تشریح علل و انگیزه های  خود کشی در جامعه، خلود در آتش، شرمساری خانواده و از بین رفتن سرمایه های کشور را از عواقب تلخ رواج خود کشی بر شمردند.

 علل و انگیزه های خود کشی

1-بيماري هاي رواني ناشی از عوامل اقتصادي، اجتماعي، طلاق و شكست هاي عشقي و عاطفي

  2-جبر فرهنگي:

أ) ازدواج تحميلی پسرعمو با دخترعمو  

ب) نامزد كردن نوزادان هنگام بريدن ناف آنها و پافشاري بر آن

ج) ازدواج خون بس و وجه المصالحه زن در منازعات قبیله ای

د)ازدواج زن شوهر مرده با برادر زن یا یکی از نزدیکان

ر)ازدواج مرد زن مرده با خاهر زن یا یکی از نزدیکان

3-آسیب های اجتماعی:

أ) آشكار شدن خطا يا روابط نامشروع فرزندان یا همسران

ب) ناكامي در گرفتن طلاق

4- فشار خانوادگي، اخراج از منزل، تهديد، تحقير مدام و تبعيض در خانواده ها ، کنکور

آثار و عواقب خود کشی:

1-خلود در آتش جهنم

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِحَدیدَةٍ فَحَدیدَته فی یَده یُجاءُ بِها فی بَطْنِه فی نارِ جَهَنَّمَ خالِدا فیها مُخَلّدا أبدا، ومَنْ شَرِبَ سَمّا وَقَتَلَ نَفْسَهُ، فَسَمُّهُ فی یَدِهِ یَتَحَسّاهُ فی نارِ جَهَنَّمَ خالِدا فیها أبَدا، وَمَنَ تَرَدّی مِنْ جَبَلٍ، فَقَتَلَ نَفْسَهُ فهو یَتردّی فی نار جهنّم خالدا فیها مُخلّدا أبَدا؛(کسی که بوسیله آهن خودکشی کند پس آهن پاره بدست که (قسمتی از آن) به شکمش فرو رفته آورده می شود، و وارد آتش جهنم می گردد. ودر آن بطور أبد و همیشگی خواهد سوخت، و کسی که با خوردن سمّ خودکشی کند، پس سمّ در دست به آتش جهنم انداخته می شود و در آن بطور دائم خواهد سوخت، و کسی که خود را با پرت کردن از کوه به قتل برساند، پس به آتش جهنم پرت می شود و در آن تا أبد خواهد ماند.

و نیز فرمودند: مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِسَمٍّ، عُذِّبَ بِهِ؛ کسی که با خوردن سم خودکشی کند، با همان سمّ معذّب خواهد شد.

مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِشَی ءٍ أو ذبِحَ، ذَبَحَهُ اللّه ُ بِهِ فی نارِ جَهَنَّمَ . کسی که با چیزی یا ذبح خود، خودکشی کند، خداوند بوسیله همان چیز او را در آتش جهنم ذبح خواهد کرد.

أن أبا سعيد الخدري قال: كنا نخرج في الغزوات مترافقين تسعة وعشرة، فنقسم العمل: فيقعد بعضنا في الرحل، وبعضنا يعمل لاصحابه، يصنع طعامهم ويسقي ركابهم، وطائفة تذهب إلى النبي صلى الله عليه وآله فاتفق في رفقتنا رجل يعمل عمل ثلاثة نفر   ويستقي ويصنع طعامنا، فذكر ذلك للنبي صلى الله عليه وآله، فقال: ذلك رجل من أهل النار، فلقينا العدو فقاتلناهم فجرح، فأخذ الرجل سهما، فقتل به نفسه. فقال النبي صلى الله عليه وآله: أشهد أني رسول الله وعبده.

ابوسعید خدری می گوید: ما در جنگها و غزوات به صورت کاروانهای نوزده نفری بیرون می رفتیم و کارها را در میان خود تقسیم می کردیم. یکی در چادر می ماند، یکی برای یارانش کار می کرد؛ غذایشان را درست می نمود و شترانشان را آب می داد. عده ای هم پیش پیامبر صلی الله علیه و آله می رفتند. اتفاقاً در کاروان ما مردی بودکه کار سه نفر را انجام می داد؛ هم هیزم جمع می کرد، هم آب می آورد و هم غذا پخت می کرد. این موضوع، به عرض پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رسید. حضرت فرمودند: «ذلکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ النّارِ؛ او اهل دوزخ است.» ما تعجب کردیم. وقتی که با دشمن روبرو شدیم و به جنگ پرداختیم، آن مرد مجروح شد، تیری برداشت و خودش را با آن کشت. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: گواهی می دهم که من رسول خدا و بنده او هستم.

2-سرافکندگی و شرمندگی خانواده ها در جامعه

  3-از بین رفتن سرمایه های انسانی جامعه

4-باعث افزایش ناهنجاریها و انحرافات جامعه 

خطبه دوّم

حجت الاسلام والمسلمین هادوی در خطبه دوّم نماز روز شهادت پنجمین امام همام شیعیان حضرت امام محمد باقر علیه السلام را تسلیت گفتند و یاد مرحوم آیت الله طالقانی و شهادت آیت الله مدنی امام جمعه تبریز توسط منافقین کور دل را گرامی داشتند.

امام جمعه یامچی همچنین فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان را هم تبریک گفتند و از دعا و نیایش به عنوان مغز عبودیّت یاد کردند.

ایشان در پایان به مناسبت اوّلین سالگرد فاجعه منی و جان باختن جمع کثیری از ضیوف الرّحمن بخاطر بی مسؤولیّتی و بی کفایتی آل سعود به تشریح فراز هائی از پیام و سخنان مقام معظّم رهبری در جمع خانواده های آنان پر داختند.

خطیب جمعه یامچی در زمینه افزودند:

حکّام سعودی مظهر شجره خبیثه و ملعونه هستند که با خباثت خویش میوه های تلخ و درد آوری را به جامعه اسلامی به بار می آورند.

آنان بر خلاف آیه شریفه« مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ » اشدّاء علی المؤمنین و المسلمین و رحماء مع الکفّار و المنافقین و الصهیونیسم هستند و خون هزاران مرد و زن را در کشور های اسلامی من جمله یمن و عراق و سوریه و کشورهای آفریقائی به زمین می ریزند و با عقد اخوّت با منافقین، آمریکا و اسرائیل بزرگ ترین خیانت را به اسلام و مسلمین مرتکب می شوند.     


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4139
  • کل نظرات : 272
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 192
  • باردید دیروز : 269
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 192
  • بازدید ماه : 7,764
  • بازدید سال : 24,830
  • بازدید کلی : 1,037,436