loading...
تریبون آزاد بخش یامچی(ایران - آذربایجان - بخش یامچی)
تریبون آزاد

خوش آمدید
[تصویر:  ee8tstv7p8r85lcwp5hl.gif]
سایت در حال راه اندازی می باشد. 
لطفا شکیبا باشید
مطالب تا صفحه 5 بروز میباشد .لطفا بازدید فرمائید
جلیل قربان زاده بازدید : 112 دوشنبه 06 اردیبهشت 1395 نظرات (1)
کدام نامزد انتخاباتی در حوزه شهرستان مرند برنده انتخابات دوره دهم خواهم شد

بنام خدا

قبل از تحلیل و پیش بینی انتخابات لازم به توضیح است . بنده  حقیر نه اصولگرا و نه اصلاح طلب هستم . و اعتقادی به نامهایی که این آقایان با خود یدک می کشند .ندارم .  یااینکه بطورکلی نامزدهای انتخاباتی  ایران اسلامی جهت خدمتگزاری به صحنه آمده اند . در باورم نمی گنجد . اگر  دهه اول  انقلاب بود شاید کلمه خادم مقدس و قابل  قبول بود .بلکه این آقایان تمایل دارند در پیشکسوت یا به عبارت بهتر در شغل نمایندگی  مانند کشور های غربی شاغل باشند . چرا که اینها هر چقدر تلاش نمایند . به زور می توانند دین خود را به اطرافیان و حامیان خود ادا ء نمایند . چر اکه در این حمایتها هم ملاحظه هایی وجود دارد . هرکس به اندازه ای که می تواند مستحق آن باشد. بهره برداری در آینده خواهد نمود .. بلکه معتقدم بایستی پایبند اصول انقلاب اسلامی و در عین حال با توجه به مرور زمان در صدد اصلاح امور بود . و معتقد به نتیجه این مقوله که عدالت در جامعه بایستی نهادینه بشود .

اما با دلایل مطروحه  که دکتر حسن نژاد بازنده انتخاباتی حوزه شهرستان مرند / جلفا خواهدشد .  

1 - دکتر حسن نژاد در دوره قبل با توجه به تکراری و دلزدگی  مردم از نام آشنای نامزدها توانست با الفاظ خادم بودن امام رضا ع  نظر طیف وسیعی از احاد مردم  عوام را به سوی خویش جلب نماید.و با کلمه نخبه گروه دیگری ازمردم را که برای آنها   تقریبا کلمه گمنامی بود. نظر آنها را تغییر داده و برنده انتخابات شود .

2 -ایشان بعد از ورود به مجلس شورای اسلامی با توجه جوان بودن و میل به ترقی تقریبا توانست . پستهای قابل تامل در مجلس تصاحب نماید .  اما با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید روی کار آمد . و ضمنا با توجه به آشفته  بودن فضای شهرستان مرند  به علت تخلفات شهرداری و شورا نتوانست اهداف مد نظر خویش  به کرسی بنشاند . و این برای دکتر بار منفی داشت و دارد . 

3 - یک نوع تصوری در بین شهروندان مرندی در این دوره متصور است که این دیدگاه اقشار مختلف مرندی را در رای دادن به ایشان به تجدید نظر وا داشته  - مرند بایستی ثقل تعیین سرنوشت نمایندگان باشد .لذا شهروندان مرندی به این باور رسیده اند . شهر مرند نباید مرکزیت خویش را از جهت بر تاثیر گذاری بر افکار عمومی از دست بدهد .    

4 - دکتر حسن نژاد در این دوره الفاظی که بتواند با متوسل شدن به آنها افکار مردم را دور بزند .در اختیار ندارد . شنیده ها حاکی است به الفاظی متوسل شده است که در ذهن افراد عقلایی نمی کنجد .

  5 - بحث اصولگرایی و اصلاحات یا دولت تدبیر و امید می باشد . که این الفاظ در دوره های قبلی چندان رایج ودر افکار عمومی  در شهرستانها تاثیر گذار نبود .اما در این دوره با توجه به گسترش فضای مجازی و تلگرام این مباحث  به شهرستانها کشیده شده است .  و بحث تعصب و قبیله ای و طایفه ای  را در مسئله رای در  شهرستان مرند و مناطق جلفا به چالش کشیده است. و به طور کلی در منطقه تاثیر گذار می باشد .

6 - طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران بعضی ارگانها نباید در امور انتخاباتی دخالت نمایند اما ظاهرا به نظر می رسد فعالیت هایی در حمایت از حسن نژاد انجام میشود . لذا مردم  را برای کرسی نشاندن حرف خویش جزم تر یا در اهداف خود راسخ تر نموده است .و این احساس به مردم دست داده است که نباید بگذارند به شعور آنها توهین شود .

7-با اینهمه تفاسیر ی که شد .می تواند در مورد آقای شافعی بعضی از بند ها  برعکس باشد .لذا تریبون آزاد ایران با دلایل ذکر شده آقای شافعی  را برنده انتخابات معرفی می نماید . 

تحلیلی از مدیریت سایت تریبون آزاد ایران  - جلیل قر بان زاده دانشجوی جامعه شناسی


مذاكرات هسته اي به دلايل مشروحه تريبون بخش يامچي به ثمر مي نشيند

بنده به مذاكرات هسته اي كه از زواياي مختلف بويژه  مسايل فني بحث و مباحثه مي نمايند كاري ندارم بنده معتقدم:

1- امريكا حدود سي و پنج سال است ايران اسلامي را در شرايط تحريم قرار داده و در سالهاي اخير شديدترين تحريمهاي ظالمانه را با هم پيمانان غربي و منطقه اي به اجرا گذاشته اما به نتيجه مملوسي نرسيده است

2- گزينه هاي نظامي را با تحريك شركاي منطقه اي در هشت سال دفاع مقدس و اخيرا در جنگ نيابتي سوريه و عراق و يمن ...آزموده است

3-.امريكا و كشور هاي غربي به  عجز و ناتواني خويش در نابودي  دانش بومي هسته اي ايران بخوبي واقفند.

4اين مذاكرات كه با روي كار آمدن دولت روحاني از حالت بن بست خارج شده به مثابه ساختماني مي باشد كه با هز اران- مشقت كه  در حال احداث مي باشد .هيچوقت طرفين راضي به تخريب ساختماني كه 90% آن را به اتمام رسانده اند نيستند .لذا تحت  هر شرايطي مي خواهند بصورت ديپلماتيك آن را به اتمام برسانند.

5- با توجه به نزديكي انتخابات  رياست جمهوري امريكا دموكراتها مي خواهند دستاورد بسيار بزرگي در سياست خارجي بدست آورند .

6-با توجه به موقعيت ژئوپولتيك و استراتژيك ايران در خليج فارس و درياي عمان و  نفوذ معنوي منطقه اي جمهوري اسلامي ايران در بين ملل مسلمان بويژه منطقه بصورت چشمگيري در حال افزايش است . بنابراين نتيجه مي گيريم مذاكرات هسته اي نتيجه خواهد داد

جليل قربان زاده يامچي - دانشجوي جامعه شناسي

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط جواد سبحانی در تاریخ 1395/02/07 و 23:18 دقیقه ارسال شده است

عالی بود ممنون از زحماتتون اقای قربانزاده


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4139
  • کل نظرات : 272
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 2,646
  • باردید دیروز : 821
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,748
  • بازدید ماه : 5,272
  • بازدید سال : 22,338
  • بازدید کلی : 1,034,944