loading...
تریبون آزاد بخش یامچی(ایران - آذربایجان - بخش یامچی)
تریبون آزاد

خوش آمدید
[تصویر:  ee8tstv7p8r85lcwp5hl.gif]
سایت در حال راه اندازی می باشد. 
لطفا شکیبا باشید
مطالب تا صفحه 5 بروز میباشد .لطفا بازدید فرمائید
جلیل قربان زاده بازدید : 157 شنبه 30 آبان 1394 نظرات (0)
زیبا کلامدر دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه! شورای نگهبان چاقویش را برای رد صلاحیت تیز کرده است/اقدامات شورای نگهبان غیرقانونی است!


  

به گزارش تریبون  یامچی، صادق زیباکلام در سخنرانی یکطرفه ای که در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه داشت در اظهارات جنجالی و در واکنش به شعار "مرگ بر آمریکا" و "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند" دانشجویان اظهار کرد: کسانی که شعار می دهند برای داشتن حق استخدام است که امروزه اینگونه می کنند.وی همچنین در واکنش به سخنان مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاداسلامی ارومیه که دقایقی قبل تر از سخنرانی زیباکلام گفته بود" باید توازن در دعوت از سخنرانان و مدعوین رعایت شود و ما نیز خواستار حضور طرفین سیاسی در دانشگاه ها هستیم"، افزود: توازن در تریبون صداوسیما و نماز جمعه نیز باید حفظ شود و تنها این تریبون است که دو ساعتی در اختیار ما قرار می گیرد.این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره توافق وین نیز گفت: بعدها معلوم خواهد شد توافق وین در حقیقت نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی خواهد بود.


سیاستهای اصلاح طلبان کج مدار و مریض بووی با بیان اینکه اهمیت توافق هسته ای را نمی توان بدون در نظر گرفتن تاریخچه ای از اسباب و علل بحران بررسی کنیم، یادآور شد: مسئله هسته ای در سال 82 به صورت مناقشه ای بین ایران و غربی ها درآمد و سیاست کلی اصلاح طلبان در آن زمان برپایه عدم رویارویی با غرب بود که سیاستی کج مدار و مریض بود.

زیباکلام ادامه داد: در سال 84 با پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، کارهای پیش از آن کنار گذاشته شده و آن کارها خیانت انگاشته شد.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد به مخالفانش اجازه انتقاد در خصوص سیاستهای هسته ای نداد، تصریح کرد: مسئولان وقت اعلام کردند که غربی ها هرچه می خواهند بکنند و نتیجه اش این شد که پرونده این مسئله به شورای امنیت فرستاده شود و اعمال تحریم ها را شاهد باشیم.

زیباکلام گفت: حتی اصولگرایان نیز به سیاست های رئیس جمهور پیشین انتقادهایی داشتند و از عملکرد وی راضی نبود و این را می توان از مناظره های انتخاباتی سالهای گذشته احساس کرد.

روحانی تمامی سیاستهای دولت قبلی را کنار گذاشت

وی اظهار کرد: روحانی سیاست های دولت قبل را به طور کلی کنار گذاشت و حاضر شد که از مسئله هسته ای به عنوان یک سلاح سیاسی و استکبارستیزی استفاده نکند و حاصل این سیاست توافق وین بود.

زیباکلام افزود: با توافق وین، اولین بار بین ایران و طرف غربی اعتمادسازی شد و نگاه بغض آلود کنار گذاشته شده و حالت اعتماد بین تهران و واشنگتن به وجود آمد.

وی تأکید کرد: این توافق به هیچ وجه به این منظور نیست که مشکلات حل شده بلکه حسن نیتی است که ما و آمریکا نشان دادیم و فکر می کنم مشکلی هم پیش نیاید.

دلواپسان سنگ اندازی می کنند/مسئولان در تمامی انتخابات اعلام می کنند که حساس و مهم است!

این کارشناس حوزه سیاست گفت: دلواپسان از همان روز توافق شروع کردن به سنگ اندازی و مخالفت و تا به امروز نیز این رویه ادامه دارد و باید بدانند که بهره برداری سیاسی و ایدئولوژیکی از این مسئله هزینه هایی بر کشور تحمیل کرده است.

وی همچنین اشاره ای نیز به بحث انتخابات داشت و یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی هیچ انتخاباتی نبوده که مسئولان اعلام نکنند، این دور از انتخابات حساس، مهم و تأثیرگذار است و این سنتی است که همیشه گفته می شود.

زیباکلام تصریح کرد: اینکه ما بگوییم رقابت در انتخابات بین اصولگرایان و اصلاح طلبان است کار درستی نیست چون در هر دو جبهه تشتت و اختلاف وجود دارد و به گروه های مختلفی تقسیم شده اند.

تندورهای اصولگرا با عقلا و یا میانه روها اختلاف دارند

وی ادامه داد: در جبهه اصولگرایی شاهد جریانات تندرو و رادیکال اصولگرا هستیم که دربرگیرنده طرفداران رئیس جمهور اسبق هستند و به جبهه پایداری نام دارند و اعتقادشان نیز این است که هرکسی در طرف مقابل باشد در برابر آن می ایستیم و رویارویی ها را نیز با بدنه اصولگرایان داشته اند.

زیباکلام گفت: این گروه حتی با عقلا و یا معتدلان و میانه روهای اصولگرایی از جمله لاریجانی، باهنر و توکلی در مجلس نیز اختلافاتی به وجود آوردند و معتقدم در انتخابات نیز اینگونه خواهد بود.

وی افزود: گرچه ممکن است در برخی از حوزه های انتخابیه ائتلافهایی در اصولگرایان را شاهد باشیم اما در بسیاری از حوزه ها اختلاف و تقابل بین گروه های آنها وجود خواهد داشت.

فتنه بهانه ای برای رد صلاحیت/شورای نگهبان قانون را رعایت نمی کند

زیباکلام درباره اصلاح طلبان نیز تأکید کرد: شورای نگهبان تعداد زیادی از آنها و کاندیداهای مستقل را به بهانه فتنه رد صلاحیت خواهد کرد و به هرکدام ربطی از فتنه را خواهد داد.

وی زنده نگه داشتن مسئله فتنه را دکان و مغازه ای برای رد صلاحیت و حذف قابل توجهی از کاندیداها عنوان کرد و گفت: رد صلاحیت هایی که به دلخواه عمل می شوند، غیرقانونی است و شورای نگهبان قانون را رعایت نمی کند و خلاف قانون عمل می کند.

شورای نگهبان چاقویش را برای رد صلاحیت تیز کرده است

زیباکلام در نقد اقدامات شورای نگهبان اظهار کرد: باید روشن کنند که بر اساس کدام قانون رد صلاحیت ها را داریم و شورای نگهبان برای رد صلاحیت، چاقویش را از هم اکنون تیز کرده است.

وی یادآور شد: باید خسارت و هزینه رد صلاحیت را با نوشتن و بررسی به حداقل برسانیم و مشکل جدی اصلاح طلبان عدم انسجام در بین خودمان است و لیست های متعدد در اصلاح طلبان فاجعه است و به دست خودمان شکست خود را رقم می زنیم و رمز پیروزی مان اتحاد، انسجام و ائتلاف است.

زیباکلام ادامه داد: باید اصلاح طلبان در تمامی حوزه های انتخابیه لیست واحد داشته باشند.

در پایان سخنرانی تعدادی از دانشجویان سؤالات خود را مطرح کردند که صادق زیباکلام به فراخور موضوع پاسخ هایی را ارائه داد.

هدف انقلاب اسلامی آمریکاستیزی نبود/قلع و قمع دستاوردهای دموکراتیک انقلاب از دستاوردهای آمریکاستیزی است

وی در این بخش نیز گفت: اهداف انقلاب آمریکاستیزی نه بلکه استکبارستیزی بود و اگر آنهایی که امروز آمریکاستیزی را پیگیری می کنند، این موضوع را از دستشان بگیریم حرفی برای گفتن ندارند.

این استاد دانشگاه یادآور شذ: قلع و قمع دستاوردهای دموکراتیک انقلاب یکی از هزینه های سنگین آمریکاستیزی برای کشور بود.

زیباکلام تصریح کرد: ابتدای انقلاب در کشور ناسیونالیزم کردی مطرح بود که ناسیونالیزم ترک و آذری نیز به آن اضافه شد و تا به امروز مسئولین سعی کرده اند.

وی ادامه داد: بایستی مسیر درستی برای رسیدن به حقوق پیش گرفته شود و درد همه ما آزادی است و رفتن به دنبال پانترکیسم، پارسگرایی، بژی کرد و ...درست نیست و تمام حقوق اقلیت ها در سایه قانون رعایت می شود.

در انگلستان دموکراسی وجود دارد/ محبوبیت سران فتنه عاملی برای پخش نشدن تصاویر آنها!

زیباکلام با تمجید از دموکراسی موجود در کشور انگلستان تأکید کرد: محصول دموکراسی این است که استرالیا نمی خواهد از ترکیب این کشور خارج شود.

وی یادآور شد: اگر دموکراسی وجود داشته باشد جایی برای پان ترک، پان فارس، خلق عرب و بژی کرد باقی نمی ماند.

زیباکلام در پاسخی جنجالی نیز گفت:محبوبیت فوق العاده خاتمی است که اجازه نمی دهند تصاویر وی پخش شود

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4139
  • کل نظرات : 272
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 334
  • باردید دیروز : 269
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 334
  • بازدید ماه : 7,906
  • بازدید سال : 24,972
  • بازدید کلی : 1,037,578