loading...
تریبون آزاد بخش یامچی(ایران - آذربایجان - بخش یامچی)
تریبون آزاد

خوش آمدید
[تصویر:  ee8tstv7p8r85lcwp5hl.gif]
سایت در حال راه اندازی می باشد. 
لطفا شکیبا باشید
مطالب تا صفحه 5 بروز میباشد .لطفا بازدید فرمائید
جلیل قربان زاده بازدید : 99 یکشنبه 24 آبان 1394 نظرات (0)
بیشترین تعرض‌ها به خانم‌های بدحجاب است/ دستگیری مدیران ۲۰ کانال غیراخلاقی تلگرام

سخنگوی ناجا گفت: آمارهای متقننی وجود دارد که بیشترین تعدی و تعرض‌ها مربوط به خانم‌هایی است که پوشش درستی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری خود با اشاره به فعالیت قرارگاه اربعین نیروی انتظامی گفت: این قرارگاه از سال گذشته به کار خود ادامه داده است و اکنون آماده برای خلق حماسه‌ای دیگر در ایام اربعین حسینی است. همکاران من تمام قد به میدان آمدند تا هر چه دارند در طبق اخلاص قرار دهند.

وی ادامه داد: در همین راستا شاهد افزایش ساعات کار پلیس +۱۰ تا۳۰: ۱۸ و در روز جمعه تا ۱۴ هستیم. در این ایام صدور گذرنامه در کمتر از ۲۴ ساعت انجام خواهد شد و یک الی دو روز نیز تا زمان ارسال آن توسط پست زمان نیاز است که این روند تا دو الی سه روز پیش از اربعین ادامه دارد.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه همچنین شاهد افزایش گیت‌ها در مرزهای شلمچه، مهران و چزابه هستیم، افزود: تمامی زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در عبور و مرور انجام شده است و افراد می‌توانند به صورت گروهی و یا انفرادی از این مرز تردد کنند، اما شرط لازم داشتن گذرنامه و اخذ ویزای کشور عراق است زیرا در غیراینصورت شرایط عبور و مرور مهیا نیست.

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحرکات داعش در چند روز اخیر در برخی کشور‌ها خطری را برای زائران ایجاد نمی‌کند، گفت: دستگاه‌های مختلف در این زمینه وظیفه دارند، اما درباره آنچه برعهده نیروی انتظامی است، همه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و دستگیری چند مظنون نیز در شهرستان‌های اطراف مرز‌ها را نیز داشته‌ایم که البته مربوط به داعش نبوده است.

افزایش سه برابری گیت‌ها در مرزهای چزابه و شملچه

وی با اشاره به اینکه ۹۶ گیت در مرزهای کشور در ایام اربعین ارائه خدمت می‌کند، افزود: همچنین افزایش سه برابری گیت‌ها در مرزهای چزابه و شملچه را داشته‌ایم.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: زائران باید بدانند که در مرز گذرنامه‌ای صادر نمی‌شود، علاوه برآن پیگیر هستیم که با ایجاد پارکینگ‌هایی در محل، مشکلی ایجاد نشود و تسهیل تردد برای زائران امکان‌پذیر باشد.

منتظرالمهدی در ادامه این نشست خبری به دستور اخیر فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با برخورد با هنجارشکنان اشاره کرد و گفت: با کشف حجاب در داخل خودرو، ‌دور دور کردن، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، ‌داشتن سرعت زیاد و رانندگانی که حرکات نمایشی را انجام می‌دهند؛ برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هر کشوری هنجارهایی تعریف شده است که هر کس آن‌ها را انجام ندهد با وی برخورد می‌شود، افزود: لازمه زیست هنجارمند رعایت هنجار‌ها است و حجاب هنجاری است که در جامعه ما پذیرفته شده و رعایت آن برای همه افراد الزامی است. مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز دستوراتی را در این راستا مبنی بر اشاعه فرهنگ حجاب به ۲۶ دستگاه ابلاغ کرده است که پلیس آخرین ایستگاه آن است و چنانچه دستگاه‌ها وظیفه خود را در این زمینه به درستی انجام دهند نیاز به حضور پلیس نیست، اما کم‌کاری برخی نهاد‌ها پلیس را مجبور به برخورد سلبی می‌کند. از دختران و زنان درخواست می‌کنم با رعایت هنجار‌ها پلیس کشورشان را در این زمینه یاری کنند.

همه باید برای امر به معروف لسانی و اسلامی به میدان بیایند

منتظرالمهدی تصریح کرد: آمارهای متقنی وجود دارد که بیشترین تعدی و تعرض‌ها مربوط به خانم‌هایی است که پوشش درستی ندارند. برخی از این پوشش‌ها اثرات روحی در پی دارد که جبران ناپذیر است و چه بسا خانواده‌هایی که به خاطر آن از هم پاشیده‌اند. نهی از منکر و امر به معروف بر همه واجب است و همه باید در زمینه امر به معروف لسانی و اسلامی به میدان بیایند.

وی افزود: قانون به صراحت اعلام می‌کند که در مورادی که باعث جریحه‌دار شدن عفت عمومی و کشف حجاب شود، پلیس به عنوان ضابط قضایی با آن‌ها برخورد می‌کند.

سخنگوی ناجا گفت: علاوه بر آن سامانه جدیدی ایجاد شده‌است که تخلفات این زمینه را ثبت می‌کند و آن را در اختیار برخی مدیران لشگری و کشوری و ماموران نامحسوس نیروی انتظامی قرار می‌دهد که براساس آن خودروهایی که هنجار‌ها را رعایت نمی‌کنند و در آن‌ها کشف حجاب شده است توسط پلیس امنیت فرخوانده می‌شوند و تا تعیین تکلیف ممنوع الخدمات می‌شوند. همچنین  در صورت کشف حجاب در ماشین، اتومبیل به پارکینگ منتقل می‌شود تا تکلیفش مشخص شود.

منتظرالمهدی افزود: راهور با توجه به حکمی که از دادستان گرفته، در مرحله اول ماشین را به مدت یک هفته به پارکینگ انتقال می‌دهد. برخی از جرائم نیز با جرائم مادی روبرو خواهند بود و برخی دیگر به مراجع قضایی منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به دستور قبلی فرمانده ناجا مبنی بر برخورد با خودروهایی که هنجارشکنی انجام داده‌اند، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۰ هزار خودرو در کل کشور تذکر گرفته‌اند و برای بیش از ۲ هزار خودرو نیز پرونده ایجاد شده و در حال بررسی هستند. در این موارد پلیس راهور و پلیس امنیت با یکدیگر همکاری دارند.

منتظرالمهدی در ارتباط با جرائم اینترنتی اظهار کرد: همکاران ما در پلیس فتا در یک ماهه گذشته حدود ۱۰۰ هکر را دستگیر کرده‌اند. هکر‌ها در کمین کاربران به ویژه کاربران تلگرام هستند. همچنین مدیران ۲۰ کانال تلگرامی که صحنه‌های پورنو و اروتیک در آن‌ها ارائه می‌شد، دستگیر شده‌اند. در ارتباط با موارد دیگر نیز اگر شکایتی وجود داشته باشد؛ پلیس ورود می‌کند و یا اگر با رصدهایی که پلیس فتا دارد؛ تخلفی احراز شود، پلیس برخورد خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این اقدامات با همکاری شرکت تلگرام و مدیران آن صورت گرفته است، گفت: خیر، پلیس فتا توان انجام این گونه اقدامات و اشراف در این مسائل را دارد.

سخنگوی ناجا ادامه داد: همچنین پلیس به هیچ‌وجه سایت، وبلاگ یا صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی ندارد.

با افزایش آمار سرقت‌های خرد توسط معتادان روبرو‌ هستیم

وی در ارتباط با سوال خبرنگاران مبنی بر ایجاد یک صفحه فارسی‌زبان متعلق به داعش در تلگرام گفت: من در این زمینه اطلاعی ندارم.

منتظرالمهدی با بیان اینکه با افزایش آمار سرقت‌های خرد توسط معتادان روبرو‌ایم، گفت: بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام می‌شود. البته دستگاه‌های مختلف که در این زمینه وظیفه دارند پای کار آمده‌اند و به زودی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: باید بدانید که جمع‌آوری معتادان مانند پاک‌سازی محیط‌زیست نیست. باید این سوال پرسیده شود که معتادان پس از جمع‌آوری باید به کجا منتقل شوند چرا که این افراد نیز انسان هستند و حلقه‌های پیشین و پسینی لازم است تا این مشکل حل شود.

دستگیری مامور آبی که  به اعضای خانواده‌ها تعدی می‌کرد

معاون اجتماعی ناجا در ادامه از دستگیری فردی که به عنوان مامور آب به درب منازل مراجعه می‌کرده و در صورت مهیا بودن فضا به اعضای خانواده تعدی می‌کرده، خبر داد و گفت: خانه‌داران باید بیشتر توجه کنند هر کس برای هر درخواستی به درب منزل می‌آید، باید مدارک لازم را داشته باشد. خانم‌های خانه‌دار اگر در منزل تنها هستند باید بدانند هیچ‌کس به هیچ‌بهانه‌ای نمی‌تواند وارد منزل شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر طی ۷ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل اظهار کرد: تنها در یکی از شهرستان‌های یزد طی ۲۰ روز گذشته ۷ تن مواد مخدر کشف شده است.

ثبت‌نام مجدد جریمه ریالی سربازی از ۲۰ آذر

وی در ادامه در ارتباط با ثبت‌نام مجدد از افراد واجد شرایط پرداخت جریمه سربازی گفت: این افراد می‌توانند از بیستم آذرماه تا پایان دی‌ماه ثبت‌نام کنند در دوره قبلی ثبت‌نام‌ها ۲۸۷ هزار ثبت‌نام صورت گرفت که از این تعداد ۷ هزار نفر شرایطشان احراز نشد ۱۸۰ هزار نفر کارت معافیت پایان خدمت گرفتند و صدهزار نفر نیز پول را واریز نکردند یعنی در اصل مشمول هستند.

تشریح جزئیات حادثه تعقیب و گریز اشرار از سبزوار تا تهران

منتظر المهدی در رابطه با حادثه تعقیب و گریز اشرار از سبزوار تا تهران توسط پلیس که منجر به کشته‌شدن اشرار شد، گفت: باید توجه کنید که افراد کشته‌شده جزو اشرار بوده‌اند و یکی از آن‌ها ۱۲ مورد سابقه زندان داشته است. قتل به وسیله کلاشنیکف، تجاوز به یک زن حامله در جلوی چشم همسرش، خرید و فروش مواد مخدر و سرقت به عنف نیز در کارنامه این افراد است. ماموران پلیس نیز با داشتن مجوزهای لازم و مشاهداتی که در اطراف تهران انجام شد پس از یک تعقیب وگریز دو ساعته وبراساس ضوابط ابتدا تیر هوایی شلیک کردند و پس از آن به لاستیک خودرو تیراندازی کرده‌اند وپس از آنکه افراد متوقف نشده‌اند راه آن‌ها را سد کرده‌اند سپس این افراد به پلیس حمله‌ور شده‌اند وبا توجه به شرح‌حالشان و آگاهی از اینکه این افراد مسلح هستند پلیس ناگزیر به تیراندازی به آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد:  در قانون به صراحت اشاره شده که در مواقعی که خطر قریب‌الوقوعی وجود دارد مامورین برای رفع خطر و اقدامات مشکوک باید اقدامات لازم را انجام دهند این افراد اگر از دست پلیس فرار می‌کردند؛ مشخص نیست که چه بلایی بر سر مردم می‌آمد.

وی ادامه داد: تبهکاران به گوش باشند پلیس به کسانی که به جان، مال و ناموس مردم رحم نمی‌کند با شدت برخورد می‌کند ماموران ما از طرف ماحمایت می‌شوند و مطمئنا با شرایطی که دارند تبرئه خواهند شد.

منتظرالمهدی در خصوص سوال خبرنگاران مبنی بر تبلیغات افراد برای سگ‌گردانی گفت: پلیس در صورت مشاهده برخورد می‌کند.

بیشتر تماس‌ها با ۱۱۰ مربوط به نزاع است

وی در ارتباط با سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود با افزایش ۹۸ درصدی ایجاد مزاحمت برای خانم‌ها در خیابان روبرو هستیم، گفت: ما واقعا آماری مبنی بر افزایش ۹۸ درصدی مزاحمت برای خانم‌ها در خیابان نداریم. آمار‌ها باید از اعتبار لازم برخوردار باشد، اما به هر حال مزاحمت برای نوامیس اتفاق خوبی نیست. بیشتر تلفن‌ها به ۱۱۰ در خصوص درگیری نزاع و نه مزاحمت نوامیس است و بیش از ۹۵ درصد کسانی که در نزاع شرکت می‌کنند توسط پلیس دستگیر می‌شوند شناخت هیجانات خود و کنترل آن و شناخت هیجان طرف مقابل و کنترل آن ۴ مولفه ایست که در EQ بسیار اهمیت دارد و بسیاری از قتل‌های ناخواسته به دلیل همین عدم کنترل هیجان‌ها به ویژه هیجان خشم رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه با کاهش ۷ درصدی سرقت طی ۷ ماهه گذشته روبرو بودیم، گفت: امیدواریم که تا پایان سال به کاهش ۱۰ درصدی در این زمینه برسیم.

آتش‌زدن وسایل کارتن‌خواب‌های پارک هرندی کار نادرستی بود

سخنگوی ناجا در خصوص حادثه آتش‌زدن چادر‌ها و وسایل معتادان و کارتن‌خواب‌های پارک هرندی گفت: اینکه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر اجتماعی شود و همه مردم در این زمینه به میدان بیایند خیلی خوب است، اما اقدامی که در پارک هرندی رخ داد، کار نادرستی بود.

وی افزود: این افراد خود در ورطه هلاکت هستند و باید جنبه انسانی ماجرا را نیز در نظر گرفت. من برای معتادان دلسوزی نمی‌کنم، اما این‌ها نیز انسان هستند و مترصد فرصتی برای بازگشت به جامعه هستند. بنابراین آتش زدن آشیانه یک آدم بی‌پناه کار نادرستی است.

معاون اجتماعی ناجا گفت: با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و اقدامات موثر شهرداری تهران که قابل تقدیر است و اقدامات بهزیستی، وزارت بهداشت وپلیس در جهت آماده شدن کمپ‌ها و ارودگاه‌هایی اقدام شده است تا این افراد را به این مراکز انتقال دهیم. همچنین دستگیری نیز در خصوص ماجرای پارک هرندی نداشتیم.

جذب نیرو در ناجا کمی سخت‌تر شده است

وی در ارتباط با جذب نیرو در نیروی انتظامی گفت: جذب نیرو در حال حاضر کمی سخت‌تر شده است. افرادی می‌توانند ورود پیدا کنند که شرایط لازم را داشته باشند، البته ما در حال حاضر جذب سراسری نداریم و برای برخی بخش‌ها جذب نیرو می‌شود.

منتظرالمهدی در رابطه با طرح LEZ گفت: این طرح معایب و محاسنی دارد و هنوز در ارتباط با آن به جمع‌بندی نرسیدیم و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در حال پیگیری آن است. همچنین  پلیس جایگزینی برای این طرح ندارد.

توضیحات ناجا درباره جسد زنی جوان در شمال کشور

وی در ارتباط با تصاویری که روزهای گذشته در مورد جسد زنی جوان در شمال کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: این زن ۲۵ ساله که مطلقه و معتاد به شیشه بوده دو روز قبل توسط دو مرد معتاد به منزلی برده می‌شود که یک نفر از آن‌ها در صبح حادثه با ضربات چاقو وی را به قتل می‌رساند و در جنگل نور‌‌ رها می‌کند، هر دو نفر دستگیر شده‌اند و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند و همچنین امعا و احشایی که بر روی جسد خانم دیده می‌شود متعلق به خود او است نه کس دیگر.

وی در خصوص ایجاد پاسگاه انتظامی در مسکن مهر اظهار کرد: هر شهرکی که ایجاد می‌شود باید پاسگاه انتظامی داشته باشد. یکی از مشکلات و مطالبات اصلی ما نیز این موضوع است که پیگیری‌های لازم در مورد آن را انجام می‌دهیم. خود کسانی که شهرک را می‌سازند باید فکری به حال پاسگاه انتظامی آنجا نیز انجام دهند.

وی در خصوص بیماران اوتیسمی افزود: اوتیسم طیف وسیعی از اختلالات در خودماندگی را در برمی‌گیرد افراد اوتیسمی ارتباطشان با جامعه را از دست می‌دهند و ما اکنون با افزایش جهانی اوتیسم رو به رو هستیم به طوری که به ازای هر ۸۵ تولد یک فرد اوتیسمی داریم و به دلیل وجود جامعه آماری ۲۰۰ هزار نفری افراد اوتیسمی پلیس پیشگیری با کمک انجمن خیریه اوتیسم ایران سامانه‌ای را در خصوص مشکلات این افراد ایجاد کرده است که بر اساس آن در صورت گم شدن افراد اوتیسمی این افراد شناسایی و به خانواده‌هایشان بازمی‌گردند. همچنین ما این آمادگی را داریم که برای بیماران خاص دیگر نیز چنین سامانه‌ای را ایجاد کنیم.

منتظرالمهدی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته شده است شهردار منطقه ۱۲ اظهار کرده در ماجرای محله هرندی پلیس به مردم گفته است که خودتان هر کاری می‌خواهید بکنید، گفت: جالب است که کار پلیس را هم شهرداری انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: وضعیت آسیب‌های اجتماعی و افزایش آن مورد توجه ما است و حتی یک مورد آن نیز برای ما نگران کننده است اما جمع کردن ساده‌ترین کار است که ما بار‌ها در مورد آن اعلام آمادگی کرده‌ایم اما در برخی موارد شاهدیم زمانی که این افراد را جمع‌آوری می‌کنیم و به جایی می‌فرستیم زود‌تر از خود پلیس به محل باز می‌گردند. پلیس به برخی مسئولین زمانی را اعلام کرده و گفته است که ما تنها تا این زمان می‌توانیم تحمل کنیم.

بررسی پرونده به شهادت رسیدن دو مامور آگاهی

معاون اجتماعی ناجا در مورد به شهادت رسیدن دو مامور آگاهی که هفته پیش در تهران رخ داد گفت: یک راننده کامیون که متاسفانه در حین رانندگی از موبایل استفاده می‌کرده است پس از برخورد با دو مامور آگاهی که منجر به شهید شدن آن‌ها شد فرار کرد که پس از آن دستگیر شد. استفاده از موبایل هنگام رانندگی ۵۰ درصد عملکرد مغز را کاهش می‌دهد و در امریکا صحبت کردن هنگام رانندگی همانند رانندگی در صورت شرب خمر است. کسانی که در حین رانندگی از موبایل استفاده می‌کنند ۴۰ درصد بیشتر از دیگران تصادف می‌کنند همچنین استفاده عابر پیاده از تلفن همراه نیز ۳۰ درصد از عملکرد مغز او را کاهش می‌دهد حال این ۳۰ درصد و ۵۰ درصد گفته شده را در کنار هم قرار دهید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد، اما به هر حال پرونده این ماجرا در حال بررسی است.

سخنگوی ناجا در خصوص خرید و فروش نوزادان گفت: این مساله جرم است و ما در صورت مشاهده با آن برخورد می‌کنیم. در حال حاضر پرونده‌ای در این زمینه نداشته‌ایم و به نظر می‌آید؛ مدعی‌العموم باید به مساله ورود کند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی موارد با اعلام کاهش کیفیت برخی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها روبه‌رو‌ هستیم آیا این مساله در شماره‌گذاری آن‌ها تاثیر خواهد داشت گفت: شماره‌گذاری‌ها با گواهی سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود و در صورت تایید این گواهی‌ها پلیس راهور بر اساس قوانین عمل می‌کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4139
  • کل نظرات : 272
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 331
  • باردید دیروز : 269
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 331
  • بازدید ماه : 7,903
  • بازدید سال : 24,969
  • بازدید کلی : 1,037,575