loading...
تریبون آزاد بخش یامچی(ایران - آذربایجان - بخش یامچی)
تریبون آزاد

خوش آمدید
[تصویر:  ee8tstv7p8r85lcwp5hl.gif]
سایت در حال راه اندازی می باشد. 
لطفا شکیبا باشید
مطالب تا صفحه 5 بروز میباشد .لطفا بازدید فرمائید
جلیل قربان زاده بازدید : 65 سه شنبه 05 آبان 1394 نظرات (0)

حسن عباسی در دانشگاه تبریز:بانکداری اسلامی یک جوک است/اقتصاد جهان فرو پاشیده/صهیونیست ها نمی گذارند دولت و مردم جمهوری آذربایجان به ایران نزدیک شوند

دکتر حسن عباسی رئیس اندیشکده‌ی یقین که به تبریز سفر کرده، ظهر امروز [دوشنبه] در دانشگاه تبریز حاضر شد و درباره دکترین داخلی انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.


عباسی در ابتدا با اشاره تقابل حق و باطل از ابتدای صدر اسلامگفت: جنگ نا تمام جناح باطل با جناح حق که از صدر اسلام شروع شد هنوز ادامه دارد. سردستگی جناح باطل و جاهل با ابوسفیان بود و جناح حق با پیامبر اکرم.


رییس اندیشکده یقین در تبیین شناخت جریان حق و باطل در جامعه اسلامی گفت: بعد از ابوسفیان معاویه ۴۲ سال اسلام را مصادره کرد. اگر در جامعه ای نفاق وجود داشته باشد این نشان میدهد که غلبه با حق است و جبهه باطل برای اینکه در نقطه ضعف نباشد مجبور است به سلک جبهه حق در بیاید.


وی درادامه با نگاهی به تحولات امروز در جامعه اسلامی به معرفی سردمداران جریان باطل پرداخت و گفت: تلاشی که اردوغان و داود اوغلو امروز دارند و همچنین عربستان و امارات و سایر کشورها همین درگیری جبهه باطل در برابر جبهه حق است.


اقتصاد جهان فرو پاشیده

عباسی در ادامه به تشریح اقتصاد دنیا و راهکارهای عبور از مشکلات اقتصادی پرداخت و گفت: بدهی جهانی امروز به ۵۷ترلیون دلار رسیده است و ۱۲.۵ترلیون دلار بیش از درآمدش بدهی دارد، لذا اقتصاد جهان فروپاشیده است.


وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی ما اولا ناشی از مدیریت غلط است ثانیا ناشی از مبانی نظری حاکم بر اقتصاد ایران می باشد.


این کارشناس مسائل بین الملل اذعان کرد: امروز جنگی بنام جنگ ارزی بیشتر ظهور کرده و علیه کشورهایی مثل چین و روسیه و ایران به کار گرفته می شود.


وی با بیان اینکه خلق پول خلق ثروت نیست بلکه خلق بدهی است، گفت: خلق پول، یک عده ای را ثروتمند نگه می دارد اما توده ی بزرگ را فقیر می کند، نتیجه ی این سیاست محقق شدن جنگ جهانی است.


وی اظهار کرد: در سیاست داخلی، مقاوم سازی فرهنگ و اقتصاد و همچنین سیاست، مسله ی بسیار مهمی است.


عباسی با اشاره به اینکه کارکرد دین قسط است و اگر اقامه ی قسط را از دین بگیریم چیزی از دین باقی نمی ماند، گفت: مسولین جمهوری اسلامی غالبا به مسله ی اقامه ی قسط بی توجهی کردند.


وی با بیان اینکه ما مدل اقتصادی و متن تولیدی بومی نداریم، گفت: ما حجم عظیمی واردات انقلابی در حوزه های علمی و فرهنگی و سیاسی داشتیم. درحالی که حجم اندکی صدور انقلاب سیاسی را عرضه کردیم.


سیستم اقتصادی ما ربوی است

وی ادامه داد: سیستم اقتصادی ما ربوی است و به تعبیر آیت الله جوادی آملی ۸۰ درصد مردم گرفتار ربا هستند.


این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه پول معیار است و نباید این معیار تغییر کند، بیان کرد: بانکداری اسلامی یک جوک است.


وی با بیان اینکه دولت ها و استادان اقتصادی ما زیر بار حرف حق قسط و اقامه ی عدل نمی روند، گفت: در سیستم اقتصادی ما و دنیا مردم هرچقدر تلاش می کنند بیشتر به مشکلات گرفتار می شوند.


وی مبنای نظری بورس را مبنتی بر قمار دانسته و عنوان کرد: مدیران و اساتید مبانی دسته چندم اقتصادی غرب را ترجمه کرده و اجرایی می کنند.


عباسی خاطرنشان کرد: ۱۸۰ هزار میلیارد تومان دارایی مردم در بورس و در عرض یکسال به باد رفت و این موضوع در نامه ی چهار وزیر اعلام شد.


وی گفت: در یک شهر کوچکی به اندازه ی شش میلیارد از مردم جمع آوری و صندوقی تشکیل و این پول به بورس واریز شد و در عرض ۴۵روز این سرمایه به باد هوا رفت و بورس سقوط کرد. درحالی که مدیرعامل بورس بیانیه می دهد و می گوید به مدیران بورس توهین شد!

 

کشورهاییکه با آمریکا ارتباط دارند چرا وضعیت اقتصادیشان خوب نیست؟

وی با بیان اینکه مدیران اقتصادی در ورطه ی سیستم و مبانی کثیف اقتصادی گیر کرده اند، گفت: آنچه را که به دانشجو تدریس می شود وحی منزل نیست، بجای اینکه مدل بومی تولید کنیم مدل ترجمه شده را به خورد مردم می دهیم.


وی گفت: اینهایی که با آمریکا ارتباط دارند چرا وضعیت اقتصادیشان بهتر نیست؟


کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه دکترین سیاست داخلی، قوام از درون است نه بیرون، تصریح کرد: این لکه ی ننگی است که یک استاد دانشگاه مردم را در جهالت نگه دارد. ما باید خود را از مبانی نرم افزاری غرب جدا کنیم و حکومت از مدل های منسوخ اقتصاد ربوی فاصله بگیرد. اساتید و حوزویان مقصر اول و آخر مشکلات اجتماعی مملکت هستند.


وی افزود: براساس اظهارات سخنگوی دولت, مبنای برنامه توسعه ششم کتاب نظام اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام است، درحالی که در این کتاب آورده شده که الگوی مناسب اقتصادی مکتب نهادگرایان و نئوکینزی است!


حسن عباسی در پایان گفت: مقامات دولتی نئوکینز را پیامبر الگوی توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی می دانند, درحالی که این در تعارض ذاتی و ماهوی سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد.


رئیس مرکز دکترینال و اندیشکده ی یقین اظهار داشت: غرب فارغ از درستی یا نادرستی رویکرد مدنظر، در حوزه ی علم و فرهنگ و هنر و .. در طول چندصد سال اخیر، انقلابات متعددی انجام داد. اما ما صرفا به انقلاب سیاسی بسنده کردیم و در حوزه های دیگر ترجمه ای عمل می کنیم.


وی افزود: عامل اینکه ما نمی توانیم در حوزه های علم و اقتصاد و فرهنگ انقلاب کنیم، اساتید ترجمه ای ما هستند.


عباسی گفت: استاد دانشگاه ما به رئیس جمهور نامه می نویسد که نگذارید علوم را ایدئولوژیک کنند. این درحالی است که صدر تا ذیل تخصص این استاد ایدئولوژیکی است!


وی تصریح کرد: مدل هایی مثل، بانک،بورس، اوراق قرضه،تامین اجتماعی همگی براساس سیاست های کاپیتالیسم تنظیم شده و در کشورها ایجاد مشکل می کنند. درحالی که لیبرالیسم و کاپیتالیسم در حال افول می باشد.


عباسی در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان اینکه سرداران ما با داعش نمی جنگندند با ناتو و ترکیه و اسراییل می جنگند، اظهار کرد: پشت جریان داعش، ژنرال های اسراییل و ترکیه و ناتوست.


وی درباره علت ورود مستقیم روسیه به جنگ در سوریه گفت: امروز از آسیای مرکزی در حدود ۸۰۰۰تروریست در سوریه در حال جنگ هستند، پوتین به این دلیل که این تروریست ها پس از حل مشکل سوریه به کشورهای خود بازنگردند، مستقیم وارد جنگ سوریه شد.


عباسی گفت: مقامات کشور جمهوری آذربایجان هم از این مسئله به دلیل همسایگی با کشورهای آسیای مرکزی نگران هستند و به نوعی با روسیه همراهی می کنند.


وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره میزان دفاع جمهوری اسلامی از قره باغ گفت: جمهوری اسلامی همواره حامی مردم جمهوری آذربایجان بوده است و این صهیونیست ها هستند که نمی گذراند دولت و ملت جمهوری آذربایجان به ایران نزدیک بشوند.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4139
  • کل نظرات : 272
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 214
  • باردید دیروز : 269
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 214
  • بازدید ماه : 7,786
  • بازدید سال : 24,852
  • بازدید کلی : 1,037,458